Masal Temalı Kokulu Taş Kapı Süsü

Herkese merhaba, nasılsınız? Blogumda yıllardır scrapbook albümler paylaşıyorum, biliyorsunuz. Sanırım sırada bekleyen birkaç yıllık albüm daha var. Ancak her ne kadar burada gösteremesem de hem Ela Masal'ın okulu nedeniyle dahil olduğum projeler, hem de hiç bitmeyen yeni malzemelerle tanışma hevesim nedeniyle farklı çalışmalar da yapıyorum. Örneğin geçen yıldan bu yana, son dönemde çok popüler olan kokulu taş ile çalışıyorum. Önce ufak denemeler yaptım ancak nasıl desem, karışımı hazırlayıp kalıba döküp ürünü elime alınca çıkan sonuç, bende sanki o ürünün belirli bir bütüne ait olması gerekiyormuş gibi bir eksiklik, bir yarım kalmışlık hissi uyandırdı. Bunun üzerine klasik kokulu taş ürünlerini, bugüne kadar severek çalıştığım ahşap ve kağıtla birleştirip  bu masal temalı kapı süsünü hazırladım.
Albümlerimde yada ahşap boyama çalışmalarımda masal teması benim için hep öncelikli oldu. Youtube kanalımda da en çok izlenen çalışmam, yine aynı mantıkla hazırladığım Küçük Prens temalı erkek bebek scrapbook albümüm.  Genel olarak masalların, hikayelerin konu edildiği çalışmalar daha çok seviliyor sanırım.😊
Ahşap kapı süsünü hazırlarken, ilk etapta ışıltılı bir fona ihtiyacım vardı. Bunun için de tutkal, rölyef gibi malzemelerden bir zemin hazırladım. Bu zemin hazırlandıktan sonraki görüntüsü tam olarak şöyle:
Daha sonra üzerine kurdeleleri yapıştırdım ki aslında en uğraştıran aşama burası oldu benim için. Çünkü kafamdaki görüntüye göre, kokulu taşların kurdelelerin arasında görünmesi ancak kurdelelerin o taşları kapatmaması gerekiyordu. Fotoğraflarda çok belli olmuyor olabilir ancak epey bir denemeden sonra, iki farklı kurdele ile, nihayet bu formda karar kıldım.
Sonrasında masala uygun -ki bu masal Sindirella malum- kalıplarla, ahşap kapı süsünde kullanmak istediğim prenses, prens, bal kabağından at arabası, saat, melek kanadı, elbise gibi objeleri hazırladım. Sonra bu objeleri akrilik boyalarla boyadım, eskittim, belli yerlerine ışıltı uyguladım ve vernikledim. Ahşap kısma da kurdele üzerinden eskitme uyguladım ki objelerle uyumlu olsun. 
Kuruyan objeleri ahşap kısma sabitledim. Objelerin arasına scrapbook kağıtlarından hazırladığım irili ufaklı kelebekleri yerleştirdim. Son olarak kapı süsünün tamamına lacivertten hardal sarısına kadar 6-7 farklı akrilik boyayı eski bir diş fırçası ile püskürttüm ki bayılırım bu tekniğe.😊
Bu kapı süsünü, kız çocuk odasında kullanılmak üzere tasarladım. Yalnız bu kızlar- Ela Masal'dan biliyorum- kapıları bazen çok sert kapatabiliyorlar. Dolayısıyla hem kapının hem de kapı süsünün zarar görmemesi için, ahşap kısmın arkasını önce ağır gramajlı kraft kartonu ile kapattım. Sonra da üzerine parça parça kestiğim tüllerden yumuşak bir yüzey hazırladım. Böylece kapı açılıp kapandığında, süsün kapıya çarparak ses çıkarmasını da önlemiş oldum. 
Kokulu taşlarla hazırladığım ahşap kapı süsünün çok kısa bir videosu hemen aşağıda. İzlemenizi tavsiye ederim. Şimdiden keyifli seyirler, hoşçakalın.

Yorumlar

sebuş dedi ki…
Ellerine sağlık elinin değdiği her proje enfes oluyor
bahar006 dedi ki…
Sebuşcum, çoook teşekkür ederim, duygularımız karşılıklı, öperim:)
sevda s. dedi ki…
Çok tatlı olmuş, eline sağlık Baharcım.
Ada Deniz dedi ki…
Uğraştırmış ama sonuç muhteşem olmuş.
bahar006 dedi ki…
Sevda'cim, çok saol canım🥰
bahar006 dedi ki…
Saadet,çok sevindim beğenmene, çok saol😍
Eren dedi ki…
Bahar'cım yaa gözlerimden kalpler çıkıyor şu an, müthiş olmuş, harikasın, bu ne yaratıcılık..:)
bahar006 dedi ki…
Eren'cim, çok saol canım, beğenmene çok sevindim:)