Boyutlu Ahşap Pano (Hobi Pazarım Sponsorluğunda)

3d-wall-decor
Herkese merhaba, nasılsınız? Bugün sizlere www.hobipazarım.com sitesi sponsorluğunda hazırladığım iki çalışmadan ilkini; boyutlu ahşap duvar panosunu paylaşmak istedim.
boyutlu-ahşap-duvar-panosu
Hobi Pazarım, ahşap boyama ile ilgilenenler için cennet sayılabilecek harika bir mağaza. Ham ahşap ürünlerden akrilik boyalara, stencil çeşitlerinden dekupaj kağıtlarına, transferlerden envai çeşit yardımcı malzemeye kadar oldukça geniş bir yelpazede hizmet veriyor. Mağaza sahibesi sevgili Irmak Gence, bana ulaşarak blogumu incelediklerini, geçmişte yaptığım ahşap boyama çalışmalarını çok beğendiklerini, Hobi Pazarım ürünlerini kullanarak, firmaları için de bir tasarım yapıp yapamayacağımı sordu. Biz yazışırken adli tatil başlamak üzereydi, sonrasında uzun bir tatil planımız vardı ve ben ancak eylül-ekim ayı içerisinde müsait olabilecektim. Ancak Irmak Hanım süre konusunda bir sıkıntı olmadığını söyledi. Ben de uzun zamandır yapmayı planladığım çalışmayı bu sayede hayata geçirmiş oldum.
boyutlu-ahşap-duvar-panosu
Daha önce de söylemişimdir, orman perilerine, mantar evlere, mantarların kendisine ve masalı çağrıştıran her türlü detaya bayılan bir insanım. Sıradan bir akşamda, tv karşısında otururken dahi önümde kağıt-kalem olur ve çizdiğim şeyler genellikle mantar evler, periler ya da ağaçlardır. Hal böyle olunca Hobi Pazarım sponsorluğunda yapacağım çalışmanın teması da doğal olarak orman perileri / fairy garden oldu.
fairy-garden
boyutlu-ahşap-duvar-panosu
Boyutlu ahşap panoyu nasıl yaptım peki? Önce ham ahşap panoyu zımparaladım, sonra orman görüntüsü vermek için tüm yüzeyi ve kenarları, yelpaze fırça ile yeşilin ve sarının değişik tonlarındaki akrilik boyalar kullanarak sık ağaçlarla kapladım.
Sonrasında boş bir kağıt aldım ve panonun üzerine koyarak büyük bir ağaç, o ağaca kurduğu salıncakta sallanan bir peri ve o perinin mutlu mesut yaşadığı mantar evi çizdim. Burada panoyu kağıdın altına koymamdaki amaç, hem boyutlandırma yapacağım alanın sınırlarını bilmek hem de panoyla orantılı ölçülerde bir resim çizmek.
boyutlu-ahşap-duvar-panosu
Daha sonra çizdiğim bu resmi baz alarak her detayı ayrı ayrı boyutlandırmaya başladım. Bunun için en altta alüminyum folyo kullandım. Üzerini ise seramik hamuru ile kapladım. Mantarın sap kısmına ve ağacın gövdesine iyi bakın lütfen, neredeyse bir akşamımı onların gerçek gibi görünmesi için harcadım.😂 Seramik hamuru büyük objelerde kolay şekil alsa da bir fimo değil sonuçta. Bu yüzden yapraklar ve peri için silikon kalıplar tercih ettim. Seramik hamuru kuruduktan sonra işin en zevkli kısmı olan renklendirme aşamasına geçtim. Tabi tüm bu işlemler sırasında zemine seramik hamuru ve diğer boyaların değmesi nedeniyle tozlu ve flu bir görünüm oluştu. O nedenle zemini daha koyu yeşil ve çok daha açık sarı ile bir kez daha ağaçlandırdım ve tüm panoyu yarı mat bir vernikle korumaya aldım.
boyutlu-ahşap-duvar-panosu
Son olarak yapay yosunları ağacın gövdesine, evin duvarlarına yapıştırıp bol simli bir ojeyle de panonun uygun yerlerine ufak ufak dokundum. Böylece masallarda olması gereken o büyülü ışıltıyı da yakalamış oldum. 😉
Bu panonun kısacık bir videosunu hazırladım. İzlerseniz çok sevinirim. Sonraki proje yine aynı temada hazırladığım ahşap bir kutu. Onu da bu yıl bitmeden yayınlarsam harika olacak. Tekrar görüşmek dileğiyle, hoşçakalın!🙋

Yorumlar

deeptone dedi ki…
ay saol bunu anneme göstereyim. boyutlusunu denesin :)
bahar006 dedi ki…
🥰🥰Denerse bana da haber ver deep🤗
Tatlı Cadı dedi ki…
Eline sağlık yine harika olmuş..
Ada Deniz dedi ki…
Nefis bir çalışma yine. Bu ara özlemeye başladım hobi işlerini. Epeydir salladım resmen. Ama yetiştiremiyorum biraz da. Fotoğraf olayına kaptırdım, netten araştıracağım, photoshop çalışacağım, ev, çocuklar derken zaman geçiveriyor. Canım çekti senin güzel işleri gördükçe...
Eren dedi ki…
Bahar'cım çok tebrik ederim gerçekten, eline sağlık, çok şık olmuş, bayıldım, harikasın:)
bahar006 dedi ki…
Tatlı Cadı,çok teşekkür ederim:)
bahar006 dedi ki…
Saadet, senin hobin hepsine bedel bence, fotoğraf cidden vakit isteyen bir uğraş. Ben de Ela'nın temalı fotolarını çekmek istiyorum ama hiç vakit yok cidden:)Çok teşekkür ederim güzel yorumun için:)
bahar006 dedi ki…
Eern, valla beni şımartıyorsun:) Çok naziksin, teşekkür ederim:)