Kağıt ve Evadan Çok Amaçlı Süs Yapımı

kagıt-eva-kolye-yapımı
Herkese merhaba! Geçtiğimiz aylarda Ela kreşteki ilk karnesini aldı.💖 Tabi gerçek bir karneden ziyade, ekinde kreşin psikologu tarafından hazırlanan detaylı gelişim raporunun olduğu, çocuğun kendi kendine neler yapabildiğini gösteren süslü bir karttan bahsediyorum. Süs demişken bu 4-5 yaş gurubu kızları ne süslü yahu! Aralarında sürekli bir takıp takıştırma yarışı, kim daha çok tokayı başına sığdırabilir, bilekle dirsek arasına en fazla kaç bilezik takılabilir ya da en büyük tacı kim kafaya geçirecek gibi komik bir durum söz konusu. Okuldan gönderilen fotoları görseniz kahkahalarla güleceğinize eminim. Zira fotolarda çocukların yüzlerinden çok başlarının üstünde sallanan Minnie Mouse ya da tavşan kulakları ya da ne bileyim prenses taçları görünüyor. 😁 İşte ben de bu süslü hatunlara, karne günleri için ufak bir anı olsun istedim. Kağıt ve evadan kolyeler hazırladım ve çocuklara dağıttım. Bu kolyeleri hazırlamak o kadar hoşuma gitti ki, daha sonra aynılarından bir parti de kendim için hazırladım. Fotoğraflarını gördükleriniz, bu ikinci çalışmaya ait. Ne lazım derseniz;

Malzemeler: 
*İstediğiniz görsellerin baskısı (2 Adet)
-Ben bu sevimli kızların görsellerini kullandım. Ancak siz dilediğiniz görselle çalışabilirsiniz. Resimleri bastırırken kalın bir kağıda baskı almaya (ben 230 gsm kağıt kullandım) ve görsellerden birini yansıtarak yazdırmaya dikkat edin. Yazıcınızın gelişmiş ayarlar kısmından bu özelliğe ulaşabilirsiniz. Ya da photoshop gibi bir programla da resimlerinizi yansıtabilirsiniz. Bazı programlarda reverse image ya da mirror effect olarak geçiyor, hepsi aynı sonucu verir. 
*Seçtiğiniz görsellere uygun renklerde eva süngeri
-Eva süngeri yerine dekupaj hamuru da kullanabilirsiniz. Bu durumda normal bir yapıştırıcı yerine dekupaj tutkalı tercih etmeli, sonrasında ise üzerine vernik atmalısınız. Açıkçası ben kuru ve hafif bir çalışma yapmak istediğimden eva süngeri ve normal yapıştırıcı tercih ettim. Üzerinde ise vernik değil, ışıltı veren ürünler kullandım.
*Makas ya da kretuar
*Yapıştırıcı 
*Kurdele ya da mumlu ip
*Boyutlu/simli boncuk boyası ya da ışıltı katacak herhangi bir ürün.
*Renkli boncuk
*Delgeç
*Kuşgözü 
papercraft-embellishments
kagıt-eva-süs-yapımı
evadan-süs-yapimi
eva-kolye-yapımı
 Ben bu sevimli kızları ilk etapta hediye paketlerinde kullanmayı planlamıştım. Ancak henüz yayınlamadığım kız bebek albümlerimden birinde denedim ve çok yakıştırdım. Muhtemelen bundan sonraki albümlerde de  sık sık tercih edeceğim.
Kağıt ve eva kullanılarak hazırlanan ve yapımı son derece basit olan bu süsler, farklı pek çok alanda kullanılabilir olmaları nedeniyle de oldukça fonksiyonel ürünler. Mesela biz bir dahaki sefere, Ela'nın isteği üzerine Minnie Mouse ve Elsa temalı çalışıcaz. Sizler  de çocuklarınızla etkinlik saatinde yapabilirsiniz. Erkek çocukları için onların sevdiği karakterleri tercih edebilirsiniz. Daha farklı değerlendirmek isterseniz, yılbaşı ağacına, hediye paketlerine vs. süs olarak kullanabilirsiniz. Anahtarlık yapabilirsiniz. Şu an aklıma gelenler bunlar...
 Bu sevimli kızların tüm yapım aşamalarını aşağıdaki kısa videoadan izleyebilirsiniz. Kanalıma abone olursanız ayrıca mutlu olurum tabi:)
Bahar geldi, çiçekler açtı. Tamam hala süper sıcak değil havalar ama çevrenize baktığınızda gözünüze çarpan yeşiller, beyazlar, pembeler sizi de sebepsiz yere mutlu etmiyor mu? Açık havada burnunuza çalınan tazeliğin, derinlerden gün yüzüne yükselen hayatın kokusu sizi de mest etmiyor mu? Açıkçası ben bu aralar sarhoş gibi gezdiğimden, benimle birlikte herkesin bu güzel mevsimin büyüsüne kapılmasını istiyorum.  Nisanda doğan ve adı Bahar olan birinden başka ne beklenir ki zaten? Malum çok kısa sürüyor bu zamanlar. Çiçekler hemen dökülüyor, o güzelim kokular kayboluveriyor. Kaçırmayın derim💚
P.S.:Eren'cim sormuş, belki kullanmak isteyenleriniz olabilir, bu cici kızları ekiyorum aşağıya:)


Yorumlar

Klio'nun Şarkısı dedi ki…
Çok tatlı olmuşlar. Kızlar bayılmıştır:)
Ada Deniz dedi ki…
Eva olayı hoşuma gidip almıştım ama sonra ne yapacağımı bilemedim.Öylece kaldı elimde. Bu hoş fikirmiş ya benimkiler büyüdü olmaz artık.
Eren dedi ki…
şu an gözlerimden kalpcikler çıkıyor Bahar'cım yaaa harikasın, bayıldım, inanılmaz şirinler, kim bilir ufaklıklar ne kadar sevmiştir, mutlaka ben de denemek istiyorum:) bu şirin görselleri hangi kelimelerle aratırsam bulabilirim peki?:)) bu arada doğum günün bu günlerde sanırım, sana ailenle nice mutlu, sağlıklı, huzurlu yıllar dilerim, iyi ki doğdun kocamannn sevgiler:) <3 <3 <3
bahar006 dedi ki…
Sezer Hanım, evet çok sevmişler, anneleri aradı teşekkür için, gece kolyesiyle uyuyan bile olmuş:)
bahar006 dedi ki…
Saadet, erkek çocuklarında iş biraz daha kolay sanki, bu kızların süsüne püsüne yetişmek imkansız:)
bahar006 dedi ki…
Eren'cim, beğenmene çok sevindim. Görseli ekledim yazının sonuna. Dene mutlaka, yapması çok eğlenceli. Kızlar da çok sevdiler, amacıma ulaştım.Doğumgünüm 6 Nisan, çok teşekkür ederim, zarif ve kibar arkadaşım benim:))
Eren dedi ki…
çok teşekkür ederim Bahar'cım hemen kaydettim:)