Ahşap Kutuya Boyutlu Dekupaj Nasıl Yapılır?

 

ahşap kutuya boyutlu dekupaj

Herkese merhaba! Bugün blog yazmaya ilk başladığım yıllarda sıklıkla yaptığım ve çok özlediğimi fark ettiğim bir çalışmayla geldim: Ahşap Kutuya Boyutlu Dekupaj.

ahşap boyamada dekupaj nasıl yapılır

Ahşap kutuyu önce zımparalayıp arduvaz griye boyadım. Ardından rölyef pastayla doku oluşturup tekrar boyadım. Sonra beyaz akrilik boyayı süpürme tekniği ile kutuya uyguladım. Böylece alt kısımdaki dokunun tüm girinti ve çıkıntıları belirgin hale geldi. 

Kutu için bir dekupaj resmi seçtim ve birkaç tane çıktı aldım. Resimdeki kuşları detaylı olarak kestim ve havayla kuruyan hamurla boyutlandırdım. Resmi ve boyutlandırdığım kuşları nerede durduklarına dikkat ederek kutuya dekupaj tutkalı ile yapıştırdım. 

Alt kısma yine hamurla kabarttığım bir dal parçasını, üzerine ise kalıpla kestiğim yaprakları ve kuru çiçekleri yapıştırdım. Resimleri vernikten önce dekupaj tutkalı ile koruma altına alıp sonrasında tüm kutuyu mat vernikle vernikledim.

Ahşap kutunun içerisine defter koyacağımdan, defterin kutudan rahat çıkabilmesi için bir kurdele yapıştırdım. 


 Defteri yine coptic stitch tekniğiyle hazırladım. Görsele karar verdikten sonra defterin kapaklarını uygun renklerdeki akrilik boyaları sıçratarak boyadım. Ardından resmi yine hamurla boyutlandırıp deftere yapıştırdım ve vernikledim. 

Ahşap boyama ve hamurla boyutladırma tekniğini merak ediyorsanız, hemen aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz. Videoyu göremiyorsanız, ilk resme tıklayın lütfen. Keyifli seyirler, hoşçakalın!

Yorumlar

Eren dedi ki…
Şahane olmuş Bahar’cım, kutuya da deftere de bayıldım harikasın eline sağlık:)
bahar006 dedi ki…
Çok teşekkür ederim Eren'cim, çok saol:)