Scrapbook Mini Album

scrapbook-mini-album
Herkese merhaba! Manisa'dan Hacer Hanım için hazırlamıştım bu albümü yıllar önce. Baktım yeni albümlerden eskilere sıra gelmiyor, klasörlerden birini rastgele açtım ve karşıma bu albüm çıktı. Ela Masal iki yaşındaymış. Videonun sonuna doğru da tatlı bir giriş yapmış, kıyamadım kesmeye, anı olarak bıraktım.💓
scrapbook-mini-album
scrapbook-mini-album
Scrapbook yapmaya başlayalı altı yıl oldu. Bu süre zarfında kendim ve ailem için toplamda yalnızca üç albüm hazırladım. Elbette müşterilere hazırladığım, "bunun aynısından bir de bize yapsam" dediğim pek çok albüm oldu. Ancak albümler tamamlanıp sahiplerine ulaştıkça bu his azaldı. Daha doğrusu albümler gitti ama o albümü yaparken sahip olduğum anılar bana kaldı ve yine o albümle işaretlenip kaydedildiklerinden aynı şeyi bir kez daha yapmak anlamsızlaştı. Tıpkı bu albümün videosunu çekerken Ela Masal'ın araya girişi, şarkı söyler gibi "anne" deyişi gibi. Albüm içine koyulacak bir anım yok, çünkü benim için albümün kendisi bir anı haline gelmiş durumda.
scrapbook-mini-album
scrapbook-mini-album
Scrapbook albüm yapmak, ciddi manada bir malzeme stokunu zorunlu kılıyor. Bunun en büyük kalemini de kağıt ve kartonlar oluşturuyor. Ama tüm hobi çeşitleri gibi, scrapbook da dallanıp budaklanmaya oldukça müsait. Örneğin bir albümde dantel ya da kumaş kullanıyorsunuz ve o andan itibaren gördüğünüz her kumaş, dantel, kurdele, ip vs. sizin için potansiyel bir "ben bunu albümde kullanırım" objesine dönüşüyor.
scrapbook-mini-album
scrapbook-mini-album
 Metal aksesuarlar, tutkallar, yapıştırıcılar, boncuklar, pullar, taşlar,  yapma çiçekler, eskitme mürekkepleri, milyon çeşit delgeçler, zımbalar, mühürler, etiket ve çıkartmalar, kesim makineleri, sonra onların kalıpları-ben işin başında Amerika'dan dijital bir kesim makinesi aldığımdan kalıp işine hiç bulaşmadım😉- boyalar, simler, pırıltı veren, matlaştıran, ısı tabancasıyla kabaran, doku veren ya da boyutlandıran ürünler ve daha sayamayacağım çeşitlilikte binlerce üründen bahsediyorum. Hepsi ve daha fazlası hobi odamda mevcut. Yalnız ufak bir sıkıntı var ki o da benim tek hobimin scrapbook olmaması. Yani tüm bu malzeme çeşitliliği çarpı benim hobi sayım, odamın dağınıklık kat sayısını veriyor olabilir.😁 Ela Masal da yavrum ne zaman okulda bir etkinlik yapsalar eve bir sürü kırpık kağıtla ya da karton kutuyla geliyor. Hele elini cebine atıp "Annecim, sana bir sürprizim var, bak ne getirdim, simli kağıt, albümlerinde kullanırsın" dediğinde tahmin edeceğiniz üzere eriyen Bahar'dan geriye pek de bir şey kalmıyor.💖
 Scrapbook albüme gelirsek, 20cm*20cm ebatlarında, 6 yaprak 12 sayfadan oluşuyor. Albüm bu haliyle 60-80 foto alabiliyor. Hacer Hanım oldukça sade ve vintage bir albüm rica ettiğinden, albümde ufak çiçek ve kelebekler dışında bir süsleme yapmadım. Kapağı da isteği üzerine boş bıraktım. Albüm videosu hemen aşağıda. İzlerseniz sevinirim. Hoşçakalın!🙋

Yorumlar

Ada Deniz dedi ki…
Ne kadar uzun zamandır girmemişim bloğuna. Yine güzel bir çalışma, emeklerine sağlık.
bahar006 dedi ki…
Çocuklu insanlar zamandan muaf olmalı Saadet, hiç bir şeye yetişemiyorum desem yalan olmaz. Bu kadar koşturmaca arasında bloglara yorum yazan kaç kişi kaldı ki, çok teşekkür ederim geldiğin için:)
Eren dedi ki…
yine ne kadar güzel, dolu dolu bir albüm olmuş Bahar'cım eline sağlık, sevgiler:)