Osmanlı Dedelerinden Mısırlı Halalara:Soyağacı Hayalleri

Malum tam da millet olarak bir şeylerle oyalanıp kafa dağıtmamız istendiğinden, E-devlet üzerinden soy ağacı sorgulama ekranı halka açıldı ve hepimiz işi gücü bırakıp bir anda "Acaba soyum Osmanlı'ya mı dayanıyor, Mısır'da halam var mı, yaşıyor mu, öldüyse mirası nerede?" gibi sorularla son derece heyecanlı saatler geçirdik:)
mısır-piramitler
Tabi sonuçları alınca "Hadi beee" durumları olmadı değil ama soyağacını biraz inceleyince acaip eğlenceli bazen hüzünlü detaylarla karşılaştım. Hala var mı bilmiyorum ama eskiden gazetelerin bulmaca eklerinde bu şunun annesi, öbürü diğerinin karısı ise bunun kocasını kim öldürdü gibi mantık bulmacaları olurdu, bayılırdım çözmeye. Okulda da miras hukuku favori derslerimden biriydi. O nedenle soyağacımı inceleyip hesaplar yaparken hemen hemen aynı keyfi aldım diyebilirim:) Sizlerle de paylaşmak istedim.
soy-agaci
İlk dikkatimi çeken isimler oldu. Mesela; büyük, büyük, büyük annelerden Emiş, Kahreman, Mavuş, Telli, Hacce, Mühübe, Gülzade gibi isimlere karşılık erkeklerde Adıgüzel ismi oldukça değişik geldi. Hatta Adıgüzel dedenin karşılaşabileceği olası diyalogları düşündüm:
-Adın ne?
-Adıgüzel.
-Adın güzel mi?
-Adım Adıgüzel.
-Adın da güzelmiş.
...
Şeklinde uzatılabilir elbette:)
isim-karikatür
İsimleri iceledikten sonra bu defa kaç yıl yaşadıklarını hesapladım hemen. En genç yaşta hayatını kaybeden kişi babaannemin annesi Dudu Nine, 39 yaşında ve Atatürk'ten bir gün sonra, 11.11.1938 de hayatını kaybetmiş. Babaannem  ise bu tarihte sadece üç buçuk yaşındaymış. Bunu, 50 yaşında hayatını kaybeden anneannemin annesi Neslihan Nine izlemiş. Bu arada dedem gibi Neslihan Nine'nin ölüm tarihi de 1 haziranmış. Anneannem için çifte yas sebebi yani...

Listede en uzun yaşayan kişi, 95 yıllık ömrüyle Aziz Dede ki kendisi anneannemin baba tarafından dedesi. Onu 86 seneyle eşi Hacce Nine izlemiş. Hacce Nine öldükten 2 sene sonra Aziz Dede de hayata veda etmiş. 

Annemin babaannesi vefat ettiğinde, kardeşimin dünyaya gelmesiyle sonuçlanacak 2 günlük doğum sancıları da zirvedeymiş:) Yani kardeşim doğmadan 2 gün önce vefat etmiş Münevver Babaanne.
isim-karikatür
Doğan çocuklara büyüklerin adının verilmesi uzun yıllar ısrarlı bir şekilde devam etmiş, neyse ki bir yerde bu döngü kırılmış ve bağımsız isimler kullanılmaya başlanmış. Hükümet lakaplı Makbule babaanenin beş oğlu da, doğan kızlarından en az birine Makbule ismini vermiş mesela. Bu bilgi nüfus kaydında yok elbette ama oğullarından biri benim dedem, Makbulelerden biri de benim halam olunca, mecburen biliyorum:))

Biraz daha incelesem daha çok detay yakalarım ama özetle durum bu. Blogumda da bulunsun istedim.Sizlerde durum ne, var mı böyle gözünüze takılan ilginç detaylar?

Yorumlar

bücürükveben dedi ki…
Hahahaha:)))aklıma hiç Mısır'da dede, hala gelmemişti çok güldüm, Allah da seni güldürsün Bahar'ım.:)) Ay keşke bir gün postacı bir zarf getirse Mısır'daki dedemin dedesinin dedesinin dedesinden miras kalsa di mi?:))))Ben de baktım herkes gibi fazla bilgi yoktu:( babamın babasının babasının babası o kadar, hepsi Giresun Görele ve isimler günümüz isimleriydi..anne tarafından anneannemin annesinden ötesi yoktu:( ona üzüldüm....çünkü anne tarafından akrabalarımızı hiç bilmiyoruz ....:( halalar filan var ama iletişim kopmuş...:(
Handan dedi ki…
Kardeşim bakmış. Bizim en gülümsediğimiz annemin dedesinin uzun hayatı oldu. Babamın dedesinin dedesi ile aynı yaştaymış :)
Nalan Ünal dedi ki…
Aziz dede kadar yaşa e mi sen:) Daha uzunca bir yorum yazmak isterdim ama soy ağacı kayıtlarına göre hala yaşayan 150 yaşındaki büyük dedemi arıyorum. Çok işim var çook.
bahar006 dedi ki…
Ah o hayal hepimizde var sanırım Müjdem, keşke gerçek olsa:)
bahar006 dedi ki…
Waaaoowwww:) Allah ömür vermiş desene:)
bahar006 dedi ki…
Hahahaaa:)) Ciddi olamazsın:))Ay bulunca haber ver Nalan Ablacım,elini birlikte öpelim:)
Eren dedi ki…
süpersin Bahar'cım ya, bayılarak okudum yazını:)) ben de baktım tabi soyağacıma, ama bizimkilerin çoğu dışardan gelme olduğu için en fazla babam ve annemin dedeleri ve nineleri var, pek ilginç bir şey çıkmadı benden:))
bahar006 dedi ki…
Beğenmene sevindim Eren'cim, aslında dilekçe ile daha geriye dönük araştırma istenebiliyormuş ama bana yetti bu kadarı:) Çok öperim, sevgiler:)