Ayrancı Antika Pazarı

Ankaralılar bilir, her ayın ilk pazar günü, Ayrancı semtindeki Emniyet Müdürlüğü'nün yan tarafına Ayrancı Antika Pazarı kurulur. Geçtiğimiz pazar günü, tam da ayın ilk pazarına denk gelince, buraya gitmeye karar verdik.

ayrancı antika pazarı

Bünye eskiye meraklı olduğundan, Ayrancı Antika Pazarı bizim için biçilmiş kaftan. Daha adım atar atmaz, gramofonlardan yükselen cızırtılı plak sesleri, başdöndüren kalabalığın ve renklerin etkisiyle kendimizi bir anda elli yıl önceye gitmiş gibi hissediyoruz.

ayrancı antika pazarı

Eski kitaplar, şamdanlar, çerçeveler, kimbilir hangi yaşanmışlıkla pazarda yerlerini almışlar ve yeni sahiplerini bekliyorlar. Onlardan bu şekilde söz etmemin sebebi, sanki canlıymış gibi bir etki bırakmaları üzerimizde. Gördüğüm herşeye dokunmak istiyorum tozlarına aldırmadan, sanki dokununca ben de dahil olacağım o yaşanmışlığa...

ayrancı antika pazarı

ayrancı antika pazarı

Antika Pazarında durduğumuz her tezgahta objelerin hikayesini dinliyoruz. Almanya'dan gelen eski film makinaları, savaş yıllarında askerlerin kullandığı çakmaklar, deniz fenerlerinde kullanılan çalışır vaziyetteki lambalar...
Bu kapı tokmaklarını belgesellerde görmüştüm, gelen misafirin kadın mı yoksa erkek mi olduğunu anlamak için iki ayrı tokmak takılırmış kapıya. İnce ses çıkaran tokmak kadın misafirin, kalın ses çıkaran tokmak ise erkek misafirin geldiğini haber verirmiş. Günümüzde suistimala ve münasebetsiz şakalara ne kadar açık bir durum değil mi? Bu kapı tokmaklarının çifti 400 liraydı.

ayrancı antika pazarı

Antika Pazarında çok kaliteli ve tam ahşap boyama severlerin aşık olacağı resimlerle süslenmiş porselen tabaklar da mevcut. Tanesi 110 lira olan bu tabaklar, aynı zamanda sertifikalı.
antika-porselen

antika-porselen

Bu saat de çok orjinal bir parçaydı, üzerinde yok yoktu yani...

antika-saat

Antika Pazarında hıristiyanlığı simgeleyen parçalar da vardı. Mesela bu ahşap obje aslında bir mumluk, alt çevresine mumları dizip yakıyorsunuz ve mumların ısısı sayesinde yukarıdaki pervane dönmeye başlıyor, pervane ise her katta İsa'nın nasıl dünyaya geldiğini ayrı ayrı tasvir eden, adeta hikayesini anlatan parçaları harekete geçiriyor ve onlar da dönmeye başlıyor. Satıcıyla biraz pazarlık yaptık ama sonra evime böyle bir parça sokmamın yanlış olacağını düşündüm. Aslında beni çeken, tamamen el yapımı olan o küçük, sevimli, ahşap adamcıklardı:)

antika-mumluk

Antika Pazarında bol bol eski fotoğraf da çıkıyor karşınıza. Beni en çok etkileyenlerden biri de buydu. İnsanlar eskiden birbirlerinin 23 Nisan Egemenlik Bayramını kutlarmış, hatta bununla da kalmaz böyle kartlar atarlarmış. Günümüzde kutlamalar yasaklanıyor oysa, ne kadar acı değil mi?

antika-fotograf

antika-fotograf

Vaktiniz olursa ve ayın ilk pazarına denk getirebilirseniz, Ayrancı Antika Pazarını gezin, görün, hissedin. Tarihte bir yolculuğa çıkın. Emin olun pişman olmayacaksınız, tam aksine keşke daha büyük olsaydı diye hayıflanacaksınız.

Yorumlar

HoBiHuZuR dedi ki…
çok güzellerr bayıldım,hepsi birbirinden kıymetli ne hoş,en çok gazeteleri merak ettim ben,geçmişin yazılı şahitleri hep ilgimdedir..ve tabi o eski fotoğraflar,çok güzellerr gezebilseydim keşke,,ama gitmiş kadar oldum gerçekten..ne güzel paylaşım canım aklına sağlık:) öptüm canım..
Maya dedi ki…
Aşık oldum ben Antika Pazarı'na, Cebeci Pazarında da kuruluyor diye duymuştum hemen araştırmam lazım, süpersin Bahar Ablaaa :)))
Gulsen dedi ki…
Çok yakın oturmama rağmen gitmek kısmet olmamıştı Baharcığım; ilk fırsatta gideceğim uçurdun beni :)) Cep fotoromanlar gördüm yukardaki resimde ayy ne okurduk ama herkes ama herkes fotoroman kahramanı Franco GASPARİ'ye hayrandı :)) sen bilmezsin şimdi dur şuraya bir video koyayım izle bak ne hoş bir insan şarkı da hoş sana gelsin oldu mu * :)

https://www.facebook.com/photo.php?v=442197814525&fb_source=message
neşeli oyuncaklar dedi ki…
İnanmıyorum yaa.Yıllarca Ayrancı da oturdum böyle bir pazarın varlığından haberim yoktu.Resimlerde kendimi kaybettim.Çok teşekkürler paylaştığınız için.En kısa zamanda gidicem.
bahar006 dedi ki…
Huzurum sen gelsene buralara, ben her yeri karış karış gezdiririm sana:) Çok sağol canım benim:)Ayrıca tekrar, nice yaşlara:)
bahar006 dedi ki…
Mayacım daktilolar da vardı, tam senlik:) Cebeci'dekini bilmiyorum ama gez mutlaka:)
bahar006 dedi ki…
Yaaa, sen İstanbul'da sosyete pazarlarını bil, burnunun ucundaki antika pazarını gezme, uçururum tabi:)) Hahaa, vallahi bilmiyordum Güneşim, ama hepsine baktım, şarkı için de çok teşekkür ederim:)
bahar006 dedi ki…
Neşeli Oyuncaklar, amacıma ulaştım o halde, gezenler hatırlasın, bilmeyenler öğrensin istemiştim, ne mutlu bana, sevgiler:)
Unknown dedi ki…
daha yeni duydum bende kesinlikle uğrayacağım, çok seviyorum eskileri.
bahar006 dedi ki…
Berenim, çok sevindim, sevgiler:)
noyumberry dedi ki…
Çok güzel bir paylaşım olmuş elinize gözünüze sağlık,eski yaşanmışlıkları olan şeyler benim de çok hoşuma gidiyor..Makaslar,bozuk paralar,kahve değirmeni benim de çocukluğumdan göz aşinalığı olan kareler:)
sevgiyle kalın..
bahar006 dedi ki…
Noyumberry, hatırlatmak da beni mutlu etti, çok teşekkürler, sevgiler:)
sevgi dedi ki…
bende gidiyorum sık sık gerçekten güzel eşyalar bulunuyor.meraklı olanlar için
bahar006 dedi ki…
Aslında evet gitmek lazım ama denk getirmek nihayet kısmet oldu, sevgiler:)
bücürükveben dedi ki…
Harika şeyler varmış, tek tek uzun uzun tüm fotoğraflara baktım, hakikaten kimbilir kimlerin oturma odalarını, salonlarını, yatakodalarını koridorlarını süslüyordu..ah, Ayrancı denince hatıralarım depreşir hep:((tam 10 yıl Aşağı Ayrancı'da oturduk çok severim o yüzden, çocukluğum orada geçti, Ayrancı ilkokuluna gittim, o zamanlar ne bu pazar vardı, ne de bir şey, öyle boştu ki etrafımız..bir yandabizim oturduğumuz koop.. apartmanları, bir yanda Rus sefareti, bir yandan gecekondular şimdi bir tane bile gecekondu yok çok güzelleşti Ayrancı..çok teşekkürler beni çocukluğuma götürdün:)resimler de harikaydı eline sağlık...
bahar006 dedi ki…
Canım Ayrancıyı ben de çok severim, hem düzenli hem sakin. Bir de her taraf apartman olmasına rağmen herkes köpek besler kimse de gık demez. Bizim Batıkentte müstakil evin yoksa evcil hayvana herkes çemkirir. Oysa batıkent yemyeşil, her taraf park, yeşillik dolu. Aman neyse, yorumun için teşekkürler canım, eğer buralara gelirsen eskileri yadeder, bir pazar turu yaparsın. Sevgiler:)
Modavesaire dedi ki…
çok güzel bir yazı olmş buu:)) gitmiş kadar olduk, teşkr ederiz:))
zeynep dedi ki…
Antikalara meraklıyım ,İstanbul ' da antikacıları saatlerce gezerim . Resimleri görünce orda olmak istedim . Teşekkürler canım . Sevgiler.
AslıASLI dedi ki…
Her fotoğrafa uzun uzun baktım. Valla çok güzel bir yermiş Baharım, insan ordan saatlerce ayrılamaz.
PANDORA ARTé dedi ki…
Sevgili Bahar
Sayfanı çok güzel hazırlamışsın. Hele Pazarı anlatman harika idi. Amaaa,bir şeye değinmeden geçemeyeceğim. Neden Fotoğrafların üstüne nickini yazdırıyorsun. Neden burası paylaşım sitesi ise neyini kopya edeceklerini düşünüyorsun. Kusura bakma hatırlatmak istedim.
Sevgiyle Kal.
Türesin
bahar006 dedi ki…
Canım Ayrancıyı ben de çok severim, hem düzenli hem sakin. Bir de her taraf apartman olmasına rağmen herkes köpek besler kimse de gık demez. Bizim Batıkentte müstakil evin yoksa evcil hayvana herkes çemkirir. Oysa batıkent yemyeşil, her taraf park, yeşillik dolu. Aman neyse, yorumun için teşekkürler canım, eğer buralara gelirsen eskileri yadeder, bir pazar turu yaparsın. Sevgiler:)
bahar006 dedi ki…
Modacım, teşekkürler:)
bahar006 dedi ki…
Zeynepcim, çok sevindim, teşekkürler:)
bahar006 dedi ki…
Aslım öyle gerçekten, biz de ayrılamadık, vakit de çok çabuk geçiyor, teşekkürler canım:)
bahar006 dedi ki…
Türesin Hanım, çok teşekkür ederim. Fotoğraflar üzerindeki yazıya gelirsek, bu yazıma kadar kullandığım hiçbir fotoğrafa yazı yazmadım. Bu ilkti yani. Ancak kısa bir süre önce Nedembegenirsin bloğumuzun ve benim bazı yazılarımın komple kopyalanarak yayınlandığı bazı siteler keşfettik. Defalarca uyarmamıza rağmen herhangi bir değişiklik olmayınca, ben de bu şekilde bir önlem aldım. Evet amaç paylaşmak ama bu benim iznime tabi. Ayrıca paylaşılan yerden bana geri dönüş olmayacaksa bunun adı düpedüz hırsızlık. Çok paylaşmak isteyenler için de google sağolsun +1 diye bir uygulama çıkardı. Alt tarafı bir pazar resmi ama bunu ben çektim, benim bakış açım. Kısacası sebebi tamamen budur ve çok sinirlendiğim için artık tüm yazılarımı bu şekilde hazırlayacağım. Sevgiler.
mavii dedi ki…
BAHARCIM BEN TABKALARA BAYILDIM CNM orjinal oldukları resimlerden de belli
eşim ankara da ne zaman kuruluyor bu pazar gelirken eli boş gelme demiştim de:D:D
özenip bezenip konu hazırlamışsın bence önlem almakta haklısın eline sağlık cnm
okuyan dedi ki…
Öyle güzel bir paylaşım ki, inan çok keyif aldım. Gönülden teşekkür ediyorum canım. Bizler için fotoğraflamışsın ve bir de güzel anlatmışsın.
Yaşanmışlıkları beni de çok etkiler. Sahafları gezmeyi pek bir severim o yüzden.
Tabakları çok sevdim. Arada bir fotoğraftaki kedişli biblolar da gözümden kaçmadı:)
Okan Bayülgen'in sezon başındaki programlarından birinde eski yıllarda 23 Nisan gibi dini bayramlar dışındaki bayramların da nasıl bir coşku ve ciddiyetle kutlandığı anlatılmıştı.
Sevgiyle kal canım.
PANDORA ARTé dedi ki…
SEVGİLİ BAHAR
BENİ AYDINLATTIĞIN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. BİLMİYORDUM. NASIL YAPARLAR ÖYLE ŞEYLER. İNANAMIYORUM. SEVGİYLE KAL.
TÜRESİN
Tarıık dedi ki…
Merhaba

yeni güncel blog adresiniz açıldı

www yorumlasak com
Unknown dedi ki…
Merhaba biran Ankara'da olmak istedim eskiyi çok severim kapı kulplarını çok beğendim .Bir gün yolum Ankara'ya düşerse mutlaka gezmek isterim.Sevgiler...
bahar006 dedi ki…
Ben teşekkür ederim Türesin Hanım, sevgiler:)
bahar006 dedi ki…
Mavim:)) Çok saol canım benim:)
bahar006 dedi ki…
Canım, çok mutlu oldum, ben de eski ne varsa seviyorum, bu böyle antika pazarı da olabilir, çok eski, merdivenleri gıcırdayan bir ev de. Okan Bayülgen tam da demek istediğimi söylemiş, sevgiler canım:)
bahar006 dedi ki…
İnşallah birgün yolun düşer de görme fırsatını yakalrsın canım, sevgiler:)
nurgülce dedi ki…
Bayıldım. Ve yıllardır Ankaradayım bilmiyorum böyle bir pazar olduğunu. O pazara defalarca sosyete pazarı için gitmiştim halbuki. Saman pazarına da defalarca gitmişliğim vardır keyfii. Çok teşekkürler.
birincisin dedi ki…
Çok severim böyle eski eşya satan dükkanları,pazarları...Ankara'ya yolum düşerse bu pazarı da gezmek isterim:)Bende mimin var alır mısın?:))Sevgiler:)
bahar006 dedi ki…
Çok mutlu oldum, umarım gidip görme fırsatın olur, sevgiler:)
bahar006 dedi ki…
Birincim, inşallah yolun düşer buralara, mim için de teşekkür ederim ama ben artık mim kabul etmiyorum, beni affedebilir misin acaba, sevgiler:)
AsOrTiK dedi ki…
o pazarda dolaşmak isiterdim, eşyalara ne güzel hikayeler bulurdum kimbilir...
anısı olan herşey kıymetli, fiyatlarından da belli olduğu üzere:)
güzel gezip güzel bir yayın hazırlamışsın bahar teşekkürler.
sevgiler
GÖNÜL dedi ki…
eskiler bir başka yaşanmışlık kokuyor bende çok severim harika görüntüler gezmiş kadar olduk sevgiler
Noblesse dedi ki…
vallahi bilmiyordum, güya Ankara'da yaşıyorum, tam bizlere göreymiş Baharcım, teşekkürler.
HoBiHuZuR dedi ki…
Bahaaaarr canımmm güzel arkadaşımmm benimmm mutluuu yıllaarrr
Seni çok seviyorumm iyiki tanıdım senii.. iyiki doğdun baharııım
yüreği kalbi güzel dostum benim..
Mutlu sağlıklı nice seneleree
kocaman öpüyorum senii
The Cook Department dedi ki…
Çok hoş şeyler var gerçekten,blogunuzu da çok beğendim bende ziyarete beklerim sevgiler..
bahar006 dedi ki…
Hoşgeldn, çok teşekkür ederim, sevgiler:)
bahar006 dedi ki…
Huzurum, İstanbuldaydım canım, cvp veremedim, saol bitanem, tekrar çok teşekkür ederim canım arkadaşım benim:)
bahar006 dedi ki…
Asortik, beğenmene sevindim canım, inşallah sen de görürsün bir gün, sevgiler:)
bahar006 dedi ki…
Gönülcüm, beğenmene sevindim, sevgiler:)
bahar006 dedi ki…
Noblessem, sen nasıl kaçırdın, o zaman ilk fırsatta geziyosun, tamam:)) Sevgiler canım:)
Banuca dedi ki…
Ne kadar severim eski eşyaların arasında dolanmayı, nasıl da anılarla doludur herbiri....
Cep fotoromanlara takıldı gözüm, hiç kaçırmazdım gençken :))
Gümüş bileklik... benim de var ondan küçük bir tane, küçük bir çocukken babaannemden hediye... Ve bir gümüş kupa, kaybolan eşyalarımdan biri :(
Ne güzel şeyler var bu pazarda saatlerce gezilebilir paylaştığınız ve tanıttığınız için teşekkürler sevgiler
miniamania dedi ki…
Merhaba ,
Yaşımdan mı ? eskilerin sanata verdiği önem ile çok güzel ve değerli işler çıkartmasından mı neden bilmem antika eşyaları görünce dalıyorum bir ki sormayın gitsin. Çok güzel bir pazar ve bunu paylaşma düşünceniz. Uzun uzun inceledim. Bloğunuzda sanırım daha inceleyeceğim çok şey var, Bana ilham veriyor. Teşekkürler bu güzel paylaşım için.Bundan sonra takibimdesiniz))
Hasbelkader birşeyler yapmaya çalışıyorum ben de beklerim
Saygılarımla
bahar006 dedi ki…
Banu Ablacım ben de çok severim, hep hayalimdir şöyle bir ninemiz olsa, tavan arasında gizli bir sandığı olsa biz de bulsak diye ama nerdeee:)) Çok teşekkürler geldiğin için:)
bahar006 dedi ki…
Ben teşekkür ederim Esen:)
evimizin dibinde olan bu güzel pazara annemle her ay giderdik. Resimleri görünce anılarım canlandı. Zamanında çok güzel şeyler almıştım. Şimdi antalyada yaşadığım ve denk gelemediğim için uzun zamandır gidemiyorum. Paylaşım için teşekkürler. Sevgiler..