Cuma, Temmuz 13, 2012

Avea-Telekom-Arcelik

Başlığı birlikte attım ama iki ayrı konudan bahsedeceğim. İlki baş belası Avea. Sene başında yine böyle bir cuma günü ofisimde otururken telefon çaldı. Açtım, bir bayan var hattın diğer ucunda. 10 küsür senedir telekom abonesi olmamdan dolayı özel müşteri kapsamında olduğumu, Telekomun Avea ile ortak bir proje başlattığını ve bu kapsamda  ayrıcalıklı (!) müşterilere Avea Jet Mobil Modem verileceğini, 3 ay boyunca taahhütsüz ve ücretsiz olacağını, 3 aydan sonra da dilersek kapatabileceğimizi söyledi. Biz de çok fazla şehir dışına çıkıyoruz, yolda internete telefondan bağlanacağımıza modemle gireriz, daha sonra da bu modemle devam ederiz diye düşündük ve büroya gelmeleri için randevu verdik.

avea-jet-modem
Akşama doğru bir eleman geldi Avea'dan. Telefondaki bayanın söylediklerini tekrar etti ve taahhüt olmadığının altını çizerek ve sadece vergilerden sorumlu olduğumuzu belirterek sözleşmeleri verdi. Okuduk, imzaladık. Ben 2 tane almıştım, biri büro diğeri  ev hattından. Modemleri teslim aldık ve açılmasını beklemeye başladık. 1-2 gün içersinde açılacağı söylenen hatlar tam bir hafta açılmadı. Bir haftadan sonra ise biri açıldı, diğerinden hala ses yok. 

Tabii bu arada müşteri hizmetleriyle defalarca konuştuk ama maalesef bir çözüm üretemediler. Biz de hiç açılmayan hatta ait aboneliğin kapatılmasını, diğerinin devam etmesini istedik ve hattı kapattırdık. Buraya kadar her şeye alışabilen bünyeye sahip bir Türk evladı olarak bu durumu normal kabul edip, açılan modemimizle internete bağlanmayı denedik. Şimdi modemin günahını almayayım, sağ olsun bağlanıyor ama sadece bağlanıyor! 

Yani ekranda bağlandınız yazıyor ama sayfayı açmıyor, hadi sayfayı açtı diyelim, bu sefer başka hiçbir işlem yapmıyor. Ömür törpüsü gibi bir şey kısaca. Biz daha o  gün, modemi kutusuna koyup çekmeceye attık, bir daha da çıkarmadık. 3 ay süresi var nasılsa, 3 aydan sonra arayıp iptal ettiririz dedik. Tabii bu 3 ay boyunca vergilerin taahhuk ettirildiği faturaları ödedik. Neyse 3 ay geçti ve biz tekrar müşteri hizmetlerini aradık. Modemden verim alamadığımızı, kapatmak istediğimizi ilettik ve hattı kapattırdık. Sonra bir Avea bayisine giderek görünen tüm borçlarını ödedik ve hattın sistemden de kapatıldığı bilgisini alarak bayiden ayrıldık.


Ben işim gereği e-imza kullanıyorum ve açtığım ya da tarafıma açılan tüm dava ve takipleri Uyap avukat portal üzerinden online olarak takip edebiliyorum. 2 hafta önce tarafıma bir icra takibi yapıldığını öğrendim ve adliyeye gittim. Dosyaya bakınca bu Avea şirketinin ödenmemiş 3 fatura için tarafıma takip başlattığını gördüm. Yalnız dosya içersinde sadece takip talebi ve fatura numaraları var. Yani herhangi bir fatura örneği vs. yok.

Aklınızda olsun, bu durum kanuna aykırı. Yani borcun dayanağı olan evrak neyse, onun onaylı bir örneğinin dosyaya, diğer onaylı örneğinin de borçluya gönderilmesi gerekir. Ben tabii dosyada fatura göremeyince tarafıma çıkarılan tebligatın içinde de fatura örneği olmayacağını tahmin ettim ve postacı hanımı beklemeye başladım.

Yine bir cuma günü postacı kapıyı çaldı, bir baktım benim nurtopu gibi tebligatım ışıl ışıl parlıyor uzaktan. Ben sırıtarak postacıyı içeriye davet ettim. Şimdi niye bu kadar sevindin diyeceksiniz. Şöyle ki, hemen bir tutanak hazırladım. Tarafıma gönderilen tebligat zarfının içerisinden sadece ödeme emri çıkmıştır, takibe dayanak belgeler bulunmamaktadır diye. Bunu da hem postacıya imzalattım, hem de kendim imzaladım.

Böylece Avea'nın bu takibinin köküne ilk kibrit suyunu dökmüş oldum. Ardından hemen adliyeye giderek dosyaya itiraz dilekçemi sundum ve böylece takibi durdurdum. Son olarak ise tarafıma kanuna aykırı olarak gönderilen ödeme emrinin iptali için dava açtım. Ekim ayında duruşması var ve sonucun ne olacağı malum. Ödeme emri iptal edilecek ve mahkeme bana 200-300 TL vekalet ücreti ödenmesine hükmedecek. Ben mahkeme kararını icraya koyacağım için de bu bedel 400-450 TL'ye kadar çıkacak. Yani Avea evdeki bulgurdan olacak. Bu da onlara ders olsun. Telekomu da böyle dandik bir işbirliğinden dolayı en içten dileklerimle kınıyorum.

arcelik-buharika

Arçelik'e gelince. Dün Buharika Buharlı Temizleyiciden aldım ve eve gelir gelmez denedim. Gerçekten bu harika yahu:)) Neymiş mop paspaslarla çektiğim eziyet benim:) 10 dakikada bir odayı pırıl pırıl sildi, ne su lekesi, ne de bir iz, bayıldım gerçekten, tavsiye ederim. Bu arada buharikada kampanya var, 249 TL'den 199 TL'ye düşmüş, almak isteyenler kaçırmasın. Herkese iyi tatiller:)

9 yorum:

  1. Selam ben yazılarınızı sessizce takip edenlerdenim ama bu sefer bir soru sormadan geçemiceğim bu buharlı makinaları çok duyar olduk fakat bir arkadaşıma önceden süpürmeden hiç bir işe yaramadığını söylediler benim zaten süpürgem libella bir sürü zahmetle açılıyor birde bu sulu filan 2 zahmete katlanmaya değermi fikirlernizi bekliyorum...sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  2. Ah Baharcım çetin cevize çattıklarını nereden bilsinler:))) Pek bir sevindirik oldum:))) Oh, çok iyi olmuş:)
    Makineni de iyi günlerde kullan canım.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. ay baharcımm inanmıyorum tek solukta okudum yazını ya nasıl yapıyorlar bunu cidden ne için yani amaçları ne gözleri doysun o kadar insanı sömürdükleri yetmiyo uğraştıkları şeye bak çok şükür ki sert kayaya çarpmış:)))
    ha birde tam da allta aynı makinanın reklamı var senin sayfanda ne tesadüf güle güle kullan canım hiç görmemiştim suyu çabuk bitiyor mu merak ettim:)

    YanıtlaSil
  4. gerçekten adınıza çok sevindim ve birçok insan bu şekilde madur duruma düşüyor.bilgilendirmeniz için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. ¸❤✿•.¸
    ♥ Bom domingo! Boa semana!
    ♡ Beijinhos.
    Brasil

    YanıtlaSil
  6. merhabalar... makinenizi iyi günlerde kullanın. arçelik buharikayı ben de kullanıyorum ve çok memnunum.harika bir şey ve her yerde kullanabiliyorum. ben en çok yerleri ve camları silmede memnun kaldım. çok pratik. viledalar resmen üstün körü siliyormuş. bu sıcak buharıyla her yeri hijyene boğuyor. yani çok iyi bir seçim yapmışsınız:)

    YanıtlaSil
  7. Handecim merhaba, yorumun için teşekkürler. Bu makina yapı olarak içinetoz çekemediği, tam tersine üflediği için evet öncelikle süpürmen gerekiyor. Benim süpürgem de suyla çalışıyor. Ama bu makina çok az suyla çok büyük bi alanı silebiliyor ve inan haftasonu tüm evin camlarını yerlerini bununla temizledim ve resmen hijyen koktu her taraf. Yani süpürgeyle kıyaslama, alırsan da pişman olmazsın. Sevgiler:)



    Okuyanım:)) Haklısın bence de çok iyi oldu, çok teşekkürler canım:)

    Mavicim çok saol, yok 1-2 tas su koyuyosun ve tüm evi rahatlıkla temiziyosun, çabuk bitmiyo yani:)

    Kabrık Elbiseli Kız, çok teşekkür ederim:)

    Minik Atölyem, ben de cam silme özelliğine bayıldım, benim ev 2 katlı ve dünya kadar cam var. İnan 2 satte hepsi pırıl pırıl oldu, Mutfak dolaplarına varıncaya kadar her tarafı bununla temizledim, gerçekten makinayı yapana teşekkür etmek lazım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. aaaaa ucuzmuş arçelik ya bi bakıyim valla.
    :)

    avea üzmüş seni ben de hiç sevmem. bi kere bir ay türkcell ve telekomdan aveaya geçtim hiç kullanamadım.

    YanıtlaSil
  9. Tebrikler bahar hnm inş hakkınızda hayırlısı olur makine içinde hayırlı olsun :)

    YanıtlaSil

linkwithin