Cuma, Nisan 01, 2016

Vintage Anı Albümü ve Kutu

scrapbook-mini-album

Herkese merhaba! Yayınlarıma eskiden olduğu gibi gülen bir surat, yeni bir şeyi paylaşma heyecanı, ne bileyim işte klasik blogger duygularıyla başlamayı çok isterdim ama olmuyor bir türlü. Terör ve şehit haberlerinden sonra gündemdeki çocuk cinayetleri ve istismarları çok canımı sıkıyor. Hiç olmamış gibi davranmak da bana uymuyor. Dolayısıyla son yayınlarımın tatsız olması kaçınılmaz oluyor. Her neyse...

kişiye-özel-album
kişiye-özel-album
Vintage anı albümünü ve kutusunu  İstanbul'dan Gamze Hanım için hazırladım. Teknik detaylar  diğer albümlerimle aynı. 6 yaprak, 12 sayfadan oluşan albüm, 10cm*15cm ebatlarında ortalama 60 fotoğraf alıyor. Sayfaları bir taraf cep bir taraf interaktif olacak şekilde tasarladım. Bu kadar çok albüm hazırlayınca interaktif sayfa ufkunuz da genişliyor ister istemez. Her albümde vazgeçmediğim sayfaların yanında bir de sürekli farklı şekilde tasarladığım sayfalar oluyor. Farklı farklı yönlere açılan, hiç umulmadık bir yerinde minicik bir cep barındıran sayfalar beni mutlu ediyor. Muhtemelen sahibini de...
kişiye-özel-fotoğraf-albümü
kişiye-özel-album
Bu arada aklımdayken bahsetmek istediğim birkaç konu var. Malum artık 2 yaşına yaklaşmış ele avuca sığmaz bir yaramaz var evde. Eskisi gibi çok sık blog ziyareti yapamıyorum, yorum bırakamıyorum. Sürekli takip ettiğim ve yeni keşfettiğim birkaç blog dışında çok aktif değilim ne yazık ki. Ziyaretçi sayım çok değişmedi ancak haliyle aldığım yorumlar oldukça azaldı. Blog yazmaya ilk başladığım senelerde muhtemelen bu durum beni üzerdi ama artık üzülecek ya da endişelenecek öyle mühim konular var ki açıkçası yorum almışım almamışım çok da umurumda değil. Sevdiğim insanların yorumunu görünce sevinirim elbette ama bence bir blog izlenmek istediği için takip edilmeli, karşılık beklemeden. Ya da tam tersi sırf yorum bıraktı diye gidip de bir blog takip edilmemeli. Yani diyorum ki, gelip yorum bırakıp bana da beklerim diye kimsenin kimseyi darlamaya, blog adresini sorgusuz sualsiz yorumuna yapıştırıp başkasının seosundan beslenmeye hakkı yok.
scrapbook-mini-album
scrapbook-mini-album

Bir de maille ilgili söyleyeceklerim var. Şimdi bazı arkadaşlar bloguma gelmişler, albüm yazılarımı abartmıyorum noktasına ve de virgülüne kadar ezberlemişler. Eyvallah! Ama sonra yazının altına yorum bırakmak yerine oldukça uzun ve kapsamlı mailler göndermişler. Benim ciddi scrapbook çalışmalarına hamileyken başladığım düşünülürse, neredeyse 3 yılda tüm öğrendiklerimi, tüm birikimlerimi bir maille, üstelik maddeler halinde sıralayarak sormuş bir tanesi mesela. Şahsen benim bu maili cevaplayacak vaktim ya da hevesim olsaydı,  bana yapılan workshop tekliflerini değerlendirir, aynı anda bir sürü kişiye ulaşır üzerine de para kazanırdım. Yardım istenir, yardım edilir ama her şeyin bir usulü var. Bu tarz hazıra konma maillerini cevaplamıyorum, cevaplamıcam.
vintage-anı-albümü
vintage-kutu
Herkesin bildiği üzere scrapbook albümlere hobi olarak başladım. İyi mi kötü mü bilmem ama bir işi kafaya taktığımda gerçekten takarım ve tüm detaylarını öğrenmeden kesinlikle bırakmam. Albümlerle uğraşmaktan da çok keyif alıyorum, çok araştırıyorum, yeni çıkan ürünleri alıyorum, deniyorum vs.  Ahşap boyamaya da böyle başlamıştım ve küçük tahta parçalarıyla başladığım merakım beni kocaman mobilyalar boyamaya kadar götürmüştü. Ahşap, cam, seramik derken iş ahşaptan sonra en büyük tutkum kağıda gelince bende akan sular durdu. Çünkü esasında albüm yapmamın en önemli sebebi o güzel desenli kağıtların bana ve ruhuma çok iyi gelmesidir. Albümlerimin ilgi görmesi çok hoş ama sırf beğeniliyor olması benim her maili cevaplayacağım ya da her siparişi kabul edeceğim anlamına gelmiyor. Şu konuya bir açıklık getirelim. Ben bir maile cevap vermiyorsam o maile cevap vermiyorum demektir. Üstelemenin, defalarca aynı şeyi göndermenin bir anlamı yok. Keyfimin yettiği zamanlarda yaptığım işin inisiyatifi de bana aittir, bu da böyle biline. Herkese iyi tatiller!
vintage-anı-albümü


13 yorum:

  1. Yine her zamanki gibi çok zarif ve çok şık, eline, gözüne sağlık Bahar'ım, Gamze hanım da güle güle kullansın, yorumlar için takma kafanı, açıklamışsın zaten ne kadar nazik ve düşüncelisin, Ela Masal varken tabii ki zor olacak her işe koşturmak:)))sevgilerimle...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında senin ismini vererek teşekkür edecektim Müjdem, her yazıya koşup geliyosun vallahi,cok saol. Ama dedigim gibi sen gelmesen de benim gönlümde yerin değişmez, öpüyorum cok:)

      Sil
  2. Scrapbook konusundaki başarın gözümü kamaştırıyor desem abartmış olmam Bahar'cım, harikasın. Ellerine emeklerine sağlık.

    Soru sorulur, yardım talep edilebilir, karşıdaki kişi müsaitse cevaplar buraya kadar normal ama öyle çetrefilli sorular sorarlar ki değil maille cevaplayabilmek oturup ciddi ciddi çalışmak gerekir. E peki buna vakit bulabilmek mümkün mü? Elbette mümkünat dışı ayrıca emin ol o uzun uzadıya sorular soranların yarısından fazlası teşekkür bile etmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nalan abla beni biliyosun, çarpı işine başlarken de yanimdaydin, yumurtaya peçete dekupaj yaparken de. Birilerine soru sorarken samimiyet önemli bence.Tanimadigim birinden maddeler halinde yardım talep ettiğimi düşünemiyorum açıkçası.
      Teşekkür konusu da ahşap ve cam boyama konusunda son derece muzdarip olduğum bir konu maalesef. Çok haklısın. Güzel sözlerin için de teşekkür ederim canım benim:)

      Sil
  3. muhteşem olmuş yine, elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  4. Kızdırmışlar seni :D
    Yalnız efsane bunlar ya. Ben uhuyla elişi kağıdıyla kelebek yapamazken bir de :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızıyorum ister istemez, bu kadar üst üste olmasa buraya da taşımazdıma ama kamu açıklaması şart oldu:)
      Beğenmene sevindim bu arada:)

      Sil
  5. Ülkemiz zor bir dönem geçiriyor. Samimi duygularınızı inanın ben de paylaşıyorum. Bloglar bunun için değil mi zaten, paylaşmak...

    Ellerinize sağlık bu arada muhteşem görünüyorlar...
    http://fincanteyze.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru çok haklısınız, çok teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  6. Merhaba ben sizin bloğunuzu yeni keşfettim.Gerçekten hepsi birbirinden muhteşem.Sizle iletişime geçip bu harika albümler için sizden yardım alabilir miyim?Bir doğum günü için hediye hazırlamam lazım.Bana fiyat ve havale sekli için geri dönerseniz mutlu olurum.Bu yeteneğinize hayran kaldım ellerinize sağlık.Bana bu güzel fikri verdiğiniz için de çok teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  7. Merhaba ben sizin bloğunuzu yeni keşfettim.Gerçekten bu çalışmalarınıza hayran kaldım.Öncelikle bana bu güzel fikri verdiğiniz için size çok teşekkür ederim.Bir doğum günü için hediye hazırlıyorum ve albümlerinizi inceledim.Bu kadar emeğinize ellerinize sağlık.Eğer bana yardımcı olursanız çok mutlu olurum.Sizle iletişime geçip fiyat ve havale şeklini konuşmak istiyorum.Bu kadar yetenekli değilim sizin çalışmalarınıza ihtiyacım olucak eminim ki harika bir hediye olur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Buse Hanım, craftadreamshop@gmail.com adresinden iletişime geçebilirsiniz.

      Sil

linkwithin