Seramik Boyama Galata Kulesi

seramik-boyama
Herkese merhaba. Önceden yani Ela'dan önce bir akşamda bir objeyi boyar, objenin boyası kururken çarpı işi yapar, sonra gidip objenin ikinci kat boyasını atar, sonra bu boya kururken kitap okurdum. Gün gün yaptığım işler değişirdi ama yoğunluk hep aynıydı. Tüm bu süreci elinde kumandayla yattığı yerden izleyen eşim ne zaman boş boş oturacağımı merak eder ve muhtemelen benden çok yorulurdu!
Şimdi sadece bir projemi neredeyse bir  haftada tamamlıyorum ve akşamları da genelde tek bir hobimle ilgilenebiliyorum. Hiç şikayetçi değilim, kızımla vakit geçirmek giderek daha keyifli bir hal alıyor ve göz açıp kapayıncaya kadar onunla birlikte yapacağımız etkinlik vakitlerinin de geleceğini biliyorum. Sadece blogumu birazcık öksüz bırakmış gibi hissediyorum. Normalde uykuya dalana kadar kafasından milyon tane fikir geçiren biri olarak, bunları yazıya, fiiliyata dökememek biraz üzücü.
seramik-boyama
İçimi döküp rahatladığıma göre, son boyadığım objelerden seramik galata kulesinden bahsedebilirim. Benim bir seramik obje görünce dayanamayıp eline geçen her rengi kullanma sevdam ne olacak bilemiyorum ama (bakınız seramik boyama saat) çalışmaya başlamadan kafamda şekillenen görüntüye ulaşana kadar pek çok renk kullanıyorum. Aslında düşündüğüm şey birazcık büyülü, hafif ışıltılı, eh mevzu Galata Kulesi olduğuna göre biraz gizemli biraz da tarihi bir görüntü. Hani neredeyse dumanların arasından hop diye bir Cenevizli fırlayacak ya da ne bileyim minik pencerelerin birinden Hezarfen Ahmet Çelebi ce-eeee yapacak:) Tabii fotoları duman efektiyle çekebilseydim daha inandırıcı olacaktı ama ne demişler imagine it!
seramik-boyama
Seramik objeyi nasıl boyadığıma gelirsek... Önce seramik objeyi yıkadım. Ardından metalik yeşil, gök mavisi, metalik mavi, metalik bakır, antiquin, kahverengi ve bordo kullanarak objeyi renklendirdim. Yani objenin tamamını tek bir renge boyamak yerine dokulu süngere biraz boya aldım ve objeye hafif hafif vurarak denk gelen yerlere sürdüm. Ardından diğer renge geçtim ve bu kez ilk seferde boya değmeyen yerlere dokundurdum süngerimi. Bu şekilde tüm objeyi tamamladım. Sonra antiguinle eskittim. Baktım renk çok kararmış, biraz maviyle açtım. Çok açık olmuş deyip biraz bakır sürdüm. Yeşil nereye gitti deyip başa döndüm. Ay bir türlü tatmin olmadım yani:) Nihayet bitirince aynen daha önce boyadığım aynada olduğu gibi ışıltısı eksik kalmasın diye simli boyayla gezindim etrafında. Son olarak su bazlı vernikle korumaya aldım. Sonu olmayan listemdeki işlerden biri daha bitti. Darısı diğerlerinin başına.
seramik-boyama
Eee kızlar, sizin listeler ne alemde, anlatın bakalım:) Şimdiden herkese ailesiyle birlikte geçireceği güzel bir hafta sonu diliyorum:)

Yorumlar

Unknown dedi ki…
ellerine sağlık canım, çok hoş olmuş. doku çalışmak zaten keyifli bir de sonuç böyle güzel olunca oturup uzun uzun seyredesi geliyor insanın:))
sebuş dedi ki…
Mutlu hafta sonları olsun sana da..
galata kulesi harika, demişsin ya hani bir obje kururken başka bir iş yapar kurur sonra tekrar ona döner devam ederim diye işte benden bir tane daha dedim kendi kendime:))
yaşasın üretkenlik!
kuzun biraz büyüsün dönersin yine eski hallerine.. zira, can çıkar huy çıkmazmış:)
sevgilerimle,
Unknown dedi ki…
Biz hanımlar erkeklere göre daha farklı çalışan beyinlere sahibiz ve bir dakka boş durmak istemem ben de. İlla elimde bir şey olacak! Ellerinie sağlık, pek güzel olmuş galata kulesi!
Unknown dedi ki…
ne şanslı evladın var,üretken bi anne hem de çok güzel şeyler üreten,o da senden öğrenecek neler neler,vizyonu olacak,sanat değdi ruhuna bi kere:)
Unknown dedi ki…
Baharcığım çok güzel olmuş çalışman,böyle renk renk kat kat eskitme yapıyosun ya bayılıyorum bu tarzına çok orjinal görünüyor arı gibi vız vız kendimi buldum bu yazıda.sevgiler...
Dolunay -Alanayarts dedi ki…
önce objene hayran kaldığımı söylemeliyim.renkler muhteşem!
duygularını çok iyi anlıyorum aslında çalışan annelerin çoğu aynı durumdayız.aklımızdakileri hayata dökebilmek zaman ortam vs istiyor ve giderek zaman fakiri olduğumuzdan yetmiyor yetmiyor!
bahar006 dedi ki…
Molam, sen doku konusunda idolümsün, aynen durup uzun uzun seyrediyorum yaptıklarını, çok teşekkürler canım:)
bahar006 dedi ki…
Evet, canı tez hobiciler beri gelsin, dimi:) Saol Sebuşum, çok teşekkürler:)
bahar006 dedi ki…
Değil mi, en güzeli:) Çok teşekkür ederim:)
bahar006 dedi ki…
Havvacım,inşallah elimize yüzümüze boyalar bulaştırarak eğlendiğimiz günleri de görürüm, bakalım ben ondan neler öğrenicem. Çok incesin arkadaşım, teşekkür ederim:)
bahar006 dedi ki…
Ezemcim senin hızına yetişmek benim için imkansız, çocuklar, iş, ev derken sen bu kadar projeyi nasıl bitiriyorsun hayret vallahi, çok saol, eksik olma canım:)
bahar006 dedi ki…
Alanayım, canım ablam, burada senin adını ne zaman görsem pozitif enerjin beni bir anda sarıveriyor. Çok çok teşekkür ederim ve evet zaman, biraz daha zaman diye bir türkü tutturasım var bu aralar:)