Pazartesi, Ekim 13, 2014

Varak Ayna Yenileme

Uzun bir aradan sonra yine bir yenileme projesiyle buradayım. Normalde varakla hiç işim olmaz ama ilham veren kıvrımlar hangi objede olursa olsun beni mest eder. Zaten eski bir eşyaya bakarken genellikle onu görmem  Daha çok onun benim ellerimde ne hale geleceğini hayal eder ve ona göre alırım. Tıpkı bu varak aynada olduğu gibi.

eski-ayna-yenileme

Bu aynayı ilk gördüğümde renginin mavinin tonlarında olacağına karar vermiştim ancak uzun bir süredir çatı arasındaydı ve kendisine ancak sıra geldi. Yıllar önce Atlantis ile ilgili okuduğum bir kitapta, okyanustan çıkarılan bir ayna resmi vardı. Boyası yer yer dökülmüş, antik görünümlü, mavinin pek çok tonunu içinde barındıran ve hatta hafif bir ışıltısı olan nefis bir parçaydı. İşte ben de o resimden ilham alarak çalışmaya başladım.

eski-ayna-yenileme

Aynayı tamamlamam bir hafta sürdü. Ancak sebebi işin çok zor olması ya da vakitsizlik değil. Aynayı akşamları boyadım. Her aşamadan sonra ertesi gün, gün ışığında nasıl göründüğüne gidip gelip baktım. Akşam tekrar boyadım, sabah tekrar o kafamdaki resme yaklaşıp yaklaşmadığını kontrol ettim. 

eski-ayna-yenileme

Şimdi diyeceksiniz ki, alt tarafı bir ayna, amma anlattın yani:) Yok öyle değil, ben bu aynayı da onunla çalışmayı da o kadar sevdim ki, bir yerde artık fırçayı falan bıraktım, parmaklarımla hissede hissede boyadım.

Gelelim nasıl bir teknik uyguladığıma... Öncelikle bu görüntüyü yakalamak için Aqua sınıfına dahil edilen tüm renklerin yanında hardal sarısı, kahverengi, antik eskitme ile beraber 20'ye yakın boya kullandığımı belirtmeliyim.

varak-ayna-boyama

Hafif bir zımpara ve çift kat astarlamadan sonra kullandığım tüm renkleri kat kat boyadım. Ancak her bir katta, bir önceki kattan bir miktar boyanın mutlaka görünmesini sağladım, yani tam kapatmadım. Bu iş için ponpon fırça ideal.

eski-ayna-yenileme

Sonrasında ise yine kullandığım tüm renkleri sıra gözetmeksizin diş fırçasıyla döne döne tüm aynaya sıçrattım. (Tabii ayna ile beraber tüm giysilerime, elime, yüzüme ve yerlere de:) İşin özeti bu aslında. Uzaktan bakıldığında tek renk gibi görünse de, ayna üzerinde kullanılan tüm renklerden bir iz var. En son karşısına geçip baktım, burada bir şey eksik, ne eksik derken gözüme simli metalik boya ilişti. Hemen birkaç parmak darbesiyle sağa sola da biraz ışıltı kattım ve sprey vernikle vernikleyerek aynamı tamamladım. 

eski-ayna-yenileme

Sonuç beni memnun etti. Hani Atlantis'in gerçekten bir aynası olsaydı, benim yorumum galiba böyle olurdu. Dikkat ettiyseniz Atlantis'in gerçekliğini sorgulamıyorum bile, her şey tamam da aynası kusur çünkü:)  
eski-ayna-yenileme

Herkese güzel bir hafta dilerim...

15 yorum:

  1. Çok güzel olmuş, tüm çabana değmiş. Emeğine, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Bu nasıl bir güzellik, nasıl bir ilham, nasıl bir hayal, nasıl nasıl... Ellerine parmaklarına zevkine sağlık Baharım. Yakından görmeyi ne çok isterdim, çok ama çok beğendim. Güle güle kullan canım :)

    YanıtlaSil
  3. senin de haftan güzel olsun
    aynan çok güzelmiş

    YanıtlaSil
  4. Çok tatlı bir renk armonisi oluşmuş, ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. Nefis bir anlatım ve güzel bir çalışma emeğine sağlık!
    gidip gelip boyamanıza takip
    te kalmanıza emek vermenize değmiş!!
    sevgiler,

    YanıtlaSil
  6. Baharcığım harika görünüyor, denizin altından çıkmış gibi olmuş gerçekten. Ellerine sağlık. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Harikasın! Eline sağlık Bahar'ım, bu arada bu kadar güzel bir ayna çatıda yazık olmuş şimdi değerlenmiş ne güzel.

    YanıtlaSil
  8. ben gördüm Bahar, yeminle bütün o 20 rengi tek tek gördüm, sabrına, emeğine değmiş ;) Harika bir ayna çıkmış ortaya, ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  9. Antika gibi olmuş. Eline sağlık Baharcım :)

    YanıtlaSil
  10. Tek kelime ile ŞAHANE,muhteşem bir görüntü yakalamışsın Bahar'cığım ellerine,emeğine sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  11. Çook beğendim. Rengi muhteşem olmuş. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Bayıldım, harika olmuş, emeğine sağlık, uğraştırmış ama değmiş, sevgiler :))

    YanıtlaSil
  13. Harika bir çalışma olmuş, uğraşların hepsine değmiş doğrusu. Enfes bir görüntü!

    YanıtlaSil
  14. yine harika olmuş, sen bu konuda atölye açmalısın

    YanıtlaSil
  15. Vallahi süper olmuş tek kelimeyle :)

    YanıtlaSil

linkwithin