Salı, Mayıs 27, 2014

Evmanya Rezaleti

Mayıs ayının başında Evmanya sitesinden bir alışveriş yaptım, yaptığıma yapacağıma pişman oldum. Hazır vakit varken tüm arkadaşlarımı ve bloguma uğrayan okuyucularımı uyarmak istedim.

Kısa bir süre önce yatak odasını değiştirdik. Eşim de takılarımın hepsinin ayrı ayrı yerlerde durduğunu, bir takı dolabı almamız gerektiğini söyledi. Fiyatlarını, modellerini inceledik. Evmanya'da kampanya varmış. Westinnhouse Yeni Nesil Aynalı Takı Dolabı olarak geçen ürünün bedeli normalde 249,99 TL iken, kampanya ile bu fiyat 149,99 TL'ye indirilmiş. Bu kadar uygun fiyatı bulmuşken kaçırmak istemedik ve sipariş verdik. Kargo ücretsiz olsun diye de ürünün hemen altında önerilen beşli pantolon askısından aldık. Ürünün Evmanya'da görünen resimleri şöyle:

westinnhouse-taki-dolabi
 westinnhouse-taki-dolabi
westinnhouse-taki-dolabi
 westinnhouse-taki-dolabi
westinnhouse-taki-dolabi

Gördüğünüz gibi dolabın kapak üst kısmında oymalı bir bölüm var, içi komple kadife kaplı, kokular için ayrı bölümler düşünülmüş, kapısında anahtar-kilit ve kaliteli bir kulp göze çarpıyor. Bunun yanında diğer özellikler şöyle sayılmış:

Özellikler:

  • Tamamı %100 el işçiliği
  • %100 MDF üzeri lake kaplama
  • İç döşeme:Saf hakiki kadife 
  • Duvara kolayca monte edilebilir.
  • Deformasyona su ve neme karşı dayanıklıdır.
  • Tüm takılarınızı koyabileceğiniz özel bölmeleri bulunmaktadır.
  • Çelik menteşe ile güçlendirilmiştir.

Açıklama:

En yeni dekorasyon trendlerinden takı ve aksesuar dolabımızla mükemmel bir depolama çözümünün yanı sıra boy aynası ihtiyacınızı da karşılayarak odanıza hem düzen hem de şıklık katabilirsiniz. WESTİNNHOUSE Aynalı Takı ve Mücevher Dolabı insan ergonomisi göz önüne alınarak maksimum yarar sağlayacak şekilde, en son teknoloji ve titiz elişçiliği kullanılarak üretilir ve kalite kontrolü yapılarak tüketiciye sunulur.

İşte bu sayılanlara güvenerek kargomuzu beklemeye başladık. Siparişten 3-4 gün sonra kargo geldi. Ancak içinden sadece pantolon askısı çıktı. Yani hem kargo ücretsiz olsun diye o dandik askıyı almak zorunda bırakıldık hem de evmanyanın ürünleri ikiye bölerek iki kargo masrafını zaten göze aldığını, ücretsiz kargo durumunun tamamen hikaye olduğunu anladık. D&R, Morhipo, Avon, Butikbebe, Unnado ve daha pek çok siteden düzenli alışveriş yapıyorum. Kargo işlemlerinde böyle lakayıt bir tavır hiçbirinde görmedim. Neyse internet sitesinde pantolon askısı için "teslim edildi", takı dolabı için ise "tedarik ediliyor" ibareleri vardı ve teslimatın 14-15 Mayıs tarihlerinde yapılacağı yazıyordu. Ancak bu tarihlerde teslimat yapılmadığı gibi üye sayfamda herhangi bir bilgilendirici nota da rastlamadım.  Müşteri hizmetlerini aradık, ama tatmin edici bir yanıt alamadık. Genelde şuraya iletiyorum, şuradan size dönecekler, bilgileriniz alındı gibi klasik laflar edildi. Aklınıza gelebilecek pek çok bahane sıralandı, gün verildi ancak neredeyse ayın sonu gelmesine rağmen ortada hala dolap yok. Bunun üzerine eşim gece gündüz aramaya devam etti, ağzına geleni de söyledi ama pek bir işe yaramadı. En sonunda dayanamadık, şikayetvar.com adresine tüm durumu anlatan ve parasını almalarına rağmen ürünü göndermediklerinden dolayı haklarında dolandırıcılıktan suç duyurusunda bulunacağımızı belirten bir mesaj yazdık. Şikayet Evmanya'ya iletildikten 1-2 gün sonra, dolabı üreten ya da ithal eden firmadan, ismini hatırlamadığım bir bayan beni aradı. Defalarca özür diledi, Evmanya'nın hiç bir suçu olmadığını, tüm sorumluluğun kendilerinde olduğunu, anneler günü dolayısıyla pek çok sipariş aldıklarını ve yetiştiremedikleri için kargoda sıkıntı yaşadıklarını, ürünün hemen yarın kargoya verileceğini anlattı. Ben de tarafıma gereken bilgilendirilme yapılmadığını, muhatap bulamadığımızı, son derece kızgın ve pişman olduğumu, bir daha asla bu siteden alışveriş yapmayacağımı kendisine ilettim.

Bu kadar hengameden sonra ürün nihayet kargoya verildi ve 21 Mayıs'ta teslim aldığım ürün şu şekilde:

aynali-taki-dolabi

aynali-taki-dolabi

aynali-taki-dolabi

Bir kere ben bunca senedir ahşapla uğraşan bir insanım. Herhalde talaşları dökülen sunta ile mdf arasındaki farkı bilebilecek durumdayım. Yani iddia edildiği gibi dolapta mdf falan kullanılmamış. Dolabın malzemesi o denli kalitesiz ki, vidalamaya korkarsınız. Dış kapakta oymalı bir görüntü yok, gördüğünüz gibi dümdüz. İçi yine taahhüt edildiği gibi komple kadife kaplı değil. Takılar her kapak açılışında şangır şungur birbirine ya da dolaba çarpıyor. Bu yüzden kırılmasından korktuğum bir sürü takımı tekrar kendi takı kutularıma yerleştirdim. Kapakta kilit falan yok, kulp derseniz plastikten yapılmış ve daha ilk açışımda, iç tarafında görünmeyen bir çıkıntı elimi yaraladı. Ayrıca dolapta yer yer silindiği halde çıkmayan siyah lekeler var. Özetle; feci şekilde kandırıldık. Çok sinirlendim, hayal kırıklığına uğradım. Şimdi diyeceksiniz, iade et o zaman diye. Bunu da düşündüm ama şikayetvar.com sitesinde memnun kalmadıkları ürünü iade eden ama parasını aylardır alamayan insanları okuyunca iade etmekten vazgeçtim. Çünkü aynı stresi yaşayacak ne psikolojim ne de bu sürece ayıracak zamanım var. Ama doğumum bu kadar yaklaşmamış olsaydı hem savcılığa, hem hakem heyetine başvurur, sonuna kadar da zevkle uğraşırdım. Benim şahsi fikrim, Evmanya sitesinin ömrü uzun değil. Yani hem insanların parasını alıp hem de ürün göndermemek, TCK'da tanımlanan yüz kızartıcı suçlardan biri. Bu nedenle ticaretten anlamayan, basiretsiz davranan, müşteri memnuniyetinin ne anlama geldiğinden zerre kadar haberi olmayan Evmanya'yı şiddetle kınıyorum. Bir daha tövbeler olsun. Çevremdeki herkese de anlatıyorum. Blogger arkadaşlarımı da uyarıyorum, aman ha, bu siteden uzak durun. Vitrin var ama içerde mal yok, unutmayın.

Güncelleme: Firma yetkilisi bu yazı yayınlandığı gün beni arayarak, ürün gönderiminde bir hata olduğunu söyledi ve tekrar özürlerini iletti. Resimlerde ilk görünen dolap tarafıma iki gün sonra teslim edildi. Biz de bizdeki dolabı evmanyaya gönderdik. Son durum böyle, bilginize.

Güncelleme 2: Aradan iki sene geçmiş ve ben Evmanya ' dan hiç alışveriş yapmamışım. Müşteri temsilcilerinin bağlı olduğu Fatih Bey beni arayip kırgınlıgımın devam edip etmediğini sormak için aradı ve küçük bir hediyeyle birlikte tekrar üzgün olduklarını belirtti. Müşteri memnuniyetinin peşine ısrarla düştükleri için teşekkür ediyorum kendilerine.

19 yorum:

  1. Bahar'cım çok geçmiş olsun canım çok üzüldüm gerçekten,aslında havuz sistemi ile çalışan sitelerden alış-veriş yapmak en doğrusu ,yani müşteri memnuniyetini belirtmeden asla satıcıya ücret yatmıyor .dilerim bir daha bu tarz sorun yaşamazsın ,,.
    Bu arada bebeğin mi olacak inanamıyorum :-) gerçekten çok sevindim canım Allah sağlıkla kucağına almayı nasip etsin,rüyamda görmüş anlatmıştım sana hatirlarsan :-) öpüyorum seni Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Huzurcum, yazı yayınlandıktan sonra tarafıma ulaştılar, durumu düzelteceklermiş, ürünü de değiştireceklermiş. İstemediğimi söyledim ama ısrar etti arayan yetkili.

    Bi kızımız olacak huzurcum, ayın 31'ine bekliyoruz, dua et olur mu? Rüyanı hatırlıyorum, o zamanlar çocuk fikri acaip uzaktı bana:) Çok öpüyorum, hoşçakal:)

    YanıtlaSil
  3. Oo süper göndersinler tabi,saygısız insanlar çok sevindim adına ,
    İnanmıyorum prenses geliyor desene çok güzel günün en iyi haberi bu :-)

    YanıtlaSil
  4. şu an o kadar moralim bozuldu ki :( bnde evmanyadan alışveriş yaptım ve bi kısmı geldi sorun yaşamadım ama asıl büyük bir kısmı hala gelmdedi :( şimdi bu yazıyı okuynnca acaba bi sıkıntı olrmu dedim..ben bilindik markalarn ürünlrni aldım ynede sorun olrmu?? aynı kalite gelmzse çok üzülcem yaklaşık 500 liralık aldım bde...

    YanıtlaSil
  5. Bahar'cim ne iyi yapmissin buraya yazmakla ,kendi adima tesekkur ederim. Evmanya hep izledigim fakat henuz alisveris yapmadigim bir siteydi artik izlemem bile .
    Bu arada bebegine kavusmana da cok az kalmis; saglikla kucagina alirsin insallah canim ;)

    YanıtlaSil
  6. Allah allah bende çok sık alışveriş yapıyorum evmanyadan ama hiç sorun yaşamadım şikayet varda herzaman alışveriş yaptığım ve çok memnun olduğum siteler hakkında bile sorunlar okuyorum sanırım brz şansın işi artık böyle şeyler illaki sorun olabilir ama muhattap olacağınız insanın iş bitiriciliğine kalıyor işte sonuç

    YanıtlaSil
  7. Gördüğümüz ürünü alalım arkadaşlar bende hali aldım sözde resmen paspas geldi çok kalitesiz di aldanmayalim

    YanıtlaSil
  8. çok geçmiş olsun:(
    bende 2 yıl önce kazara bir çerceve aldım bu siteden:( ilk ve son oldu zaten. Gelen çerçeve, ekranda gösterilenle alakası olmayan bir şeydi. Çok para vermediğim için sesimi çıkarmadım ama kullanamadım da.
    Öylece durdu, sonra birine hediye ettim gitti.
    Niye itiraz etmedim hala anlayabilmiş değilim hala...

    YanıtlaSil
  9. Bahar'cığım çok geçmiş olsun, ben hiç internetten alışveriş yapmadım ama yeğenim yapıyor, bilindik siteler dışında sitelere güvenmemek lazım sanıyorum, en iyisi gidip, görüp yerinde almak....
    tekrar geçmiş olsun canım
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  10. en son Altıncıcadde alışverişimden sonra bıraktım ben bu internet alışverişi işlerini.
    geçmiş olsun:(

    YanıtlaSil
  11. Kötü olmuş ama bilmiyorlar mı artık teknoloji denen bir şey var herkes kolayca haberleşebiliyor. Yazık kendileri kaybetti.
    Sana geçmiş olsun!
    Bu arada 31 mayıs müjdesini beklemekteyim,kaçırmadım aslında da günü aklımdan çıkmış gitmiş... Ne heyecan ♥ ♥ ♥

    YanıtlaSil
  12. baharım çok geçmiş olsun.okurken bile sinir oldum.geçen ay bende kandırıldım ve artık maalesef o site bile yok kaldırılmış.zuhalimin yazdığı gibi havuz sitelerden yada çok emin olunan yerlerden alması en mantıklı.zaman sorunu olan için internetten alışveriş çok pratik.bu arada bebiş olacağını bende bilmiyordum hem şaşırdım hem çok sevindim.tebrik ediyorum canım sizi.inşallah sağlıcakla doğum yapar prensesi sağlıklı olarak kucağına alırsın.çok öpüyorum.sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. Merhaba, alışverişiniz için çok üzüldüm. Size önerim ürünü iade etmeniz bu şekilde kabul etmek zorunda değilsiniz. Ben de aynı sorunu yaşamıştım evmanya.com ile, duvar saati almıştım. Resimdeki ürünle gelen ürün arasında farklılık olduğu için iade etmiştim. Hatta özür olarak da hediye saat göndermişlerdi. Bu şekilde kullanmayın içinize sinmediyse.

    YanıtlaSil
  14. gelen ürünle sitenin sayfasındaki arasında benzerlik bile yok, geçmiş olsun Baharcım, geri gönderilebilir sanırım.Bebişe sevindim, sağlıkla doğsun inşallah.

    YanıtlaSil
  15. bu dolabı bende çok beğenip almayı düşünmüştüm, şaka gibi geçmiş olsun canım paylaşman çok faydalı oldu

    YanıtlaSil
  16. her ne kadar sürekli online alışveriş yapsamda her seferinde acaba göründüğü gibi gelecek mi stresi yaşıyorum, beklediğin gibi çıkmamasına çok üzüldüm, umarım kısa zamanda telafi ederler

    YanıtlaSil
  17. Bahar geçmiş olsun çok üzüldüm. gelen ürün gerçekten rezalet orijinaliyle kıyaslanınca. Evmanya dan alışveriş yapmadım hiç ama oldukça kaliteli bir site olduklarını düşünüyordum. Paylaşımın yerinde olmuş. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  18. Baharcım yoğun olduğumdan blogları fazla dolaşamamıştım.Seni merak ettim.31 i derken haziran heralde .çok yaklaşmış o zaman.hadi hayırlısı.Dualarım seninle.Varsa bir isteğin seve seve.senin ve bebeğin için mutlaka söyle.Öpüyorum canım

    YanıtlaSil
  19. Çook sevindim canım.bununla ilgili yazını yazınca yorum bırakayım dedim ama dayanamadım .Allah işini rast getirsin,kolaylıklar diliyorum canım.İkinizi de öpüyorum kocaman.

    YanıtlaSil

linkwithin