Hızlı Tren YHT

yüksek-hızlı-tren

Geçenlerde acil bir iş için Konya'ya gitmemiz gerekti. Neyle gidelim diye düşünürken hadi hızlı treni deneyelim dedik.  Bir gün önceden biletleri almak için gara gittik. Aman Allahım! Mahşer yeri gibi, ben Aşti'de bile böyle kalabalık görmedim. Neyse tam tamına bir buçuk saat bekledikten sonra sıra bize geldi ve biletleri alabildik. Bu kadar uzun süreceğini bilsem internetten alırdım bileti, siz bu hataya düşmeyin.

Ertesi gün bineceğimiz trenin önünde bilet kontrolünden  geçiyoruz. Kuyruk var, bildiğiniz halk ekmek kuyruğu:) Hatta ön tarafta fakülteden hocalarımız Gül ve Bahtiyar Akyılmaz çifti de vardı. Sevindik gördüğümüze ama konuşamadık maalesef. Neyse yerimize geçtik. Detaylardan bahsedecek olursak;  ortadaki ekranda trenin kaç km/saat hızla gittiğini görebiliyorsunuz. Koltuklar konforlu, bacak mesafesi epey geniş, koltukların kenarlarında kulaklık girişi var ve 5-6 çeşit müzik türünden dilediğinizi dinleyebiliyorsunuz.

Koltukların önündeki servis sehpaları da geniş, ayrıca bardaklık ve alt tarafa da bir çöp kutusu koymuşlar. İkramlar ise ücrete tabi. Perdeleri de çok şık, güneşi kesiyor ama size rahat bir okuma ışığı sağlıyor.Trendeyken görüntü olarak size uçaktaymış hissi vermeye çalışmışlar. Evet benziyor, hatta konfor olarak uçaktan daha rahat olduğunu söyleyebilirim. Ancak canımı sıkan yolculuğun 1 saat 15 dk. süreceğinin söylenmesine rağmen 2 saati bulması. Hayır biz arabayla zaten 2 saat 15 dakikada varıyoruz. Bu duruma biraz sinir oldum açıkçası. Zaten dediğim gibi, iş acil olduğu için tercih etmişiz, yoksa mis gibi arabayla giderdik:(

Aynı gün akşam da yine trenle Konya'dan Ankara'ya döndük. İşte beni hiçbir yolculuğumda es geçmeyen cıyaklayan çocuk-geveze kadın ikilisinden ikincisi bu yolculukta da yakaladı. Tam yan tarafımızda oturuyordu ve neredeyse nefes almadan konuştu. Telefon çekmesin diye bu kadar dua ettiğimi hatırlamıyorum. Ama maalesef telefonlar çekiyordu ve kadına gün doğdu. Kadının uzuuun kendini övme ve dedikodu seansından, distribütör, pazarlamacı tarzı bir iş yaptığını anladık. Ne yapalım, madem kaçamıyoruz, dinleyelim dedik:))

Efendim bugün Konya'yı halletmiş, pazartesi Kayseri'ye uçacakmış, sonra İstanbul'da toplanacaklarmış. Neee, Adana'dan bilmem kim hanım da mı geliormuş, yandık falan, o bilmem ne hanım şöyle kötüymüş böyle fenaymış, keşke grupta o olmasaymış ayyyyy!!! Tabi sadece konuşma olsa neyse, konuşmaya eşlik eden 100 desibel volume ve 9.8 şiddetinde kahkahalardı asıl bizi sinirlendiren. Kocaman kadınsın değil mi, toplum içindesin, biraz sakin ol yahu!!
İşte bu kadın yüzünden soğudum YHT'den :)) Tamam asıl soğuma nedenim söylendiği saatte varamamış olması, ama kadının etkisi de var canım:) Yanlış anlaşılmasın kötülemiyorum, mesela daha uzak bir yere gidecek olsam yine tercih ederim ama Konya için artık tercihlerim arasında değil.Beklentileri yükselttiler reklamlarla ama bence tren sadece hızlı, yüksek hızlı değil:) Bir de yüksek sesle telefonla konuşmayın ikazları daha sık yapılmalı, çünkü kadının sesinden o ikazlar hiiiç duyulmadı bizim vagonda.

Modavesaire dedi ki…
ben de çok merak ediyorum hızlı treni doğrusu..bir gün ankaraya gidersek, oradan eskişehire gideriz diyorduk. en merak ettiğim şu yemek menüsü ve fiyatları, ne oburum di mi, 1 saatlik yola gittiğimde bile yemek düşünüyorum hehehee:))) her yerde beni bulur öyle geveze kadınlar.. demek sadece beni bulmuyormuş:)) sevgiler canm
bahar006 dedi ki…
Modacım valla yol kısa olduğundan kek, kraker ve bilimum içecekler vardı, fiyatları da dışarıyla aynı. Uzun yolculuklarda yemekli vagonlar da var sanırım, ama içeriğini bilmiyorum:)) demek o kadınlar sadece beni de bulmuyormuş, teşekkürler canım:))
canan dedi ki…
Baharcım yazdıklarını gözümde canlandırarak okudum resmen yaşadım yani çok güzel yazmışsın geçenlerde benimde başıma geldi halkla ilişkiler birim başkanları toplantısında başkanı beklerken bir bayanın elinden düşmeyen telefonu ve aynen senin yazdığın tarzda konuşmaları beni delirtti nedir bu kendini önemli gösterme tavırları anlamıyorum hızlı terene gelince evet hiçte hızlı değilmiş ama o eklediğin resim süper bu çok ve boş konuşan kadınlara lazım
hayal mekan dedi ki…
sizin bu macera benim iğrenç doğu expresi aklıma geldi bizimki macera olsun dedik eziyet çıktı Kayseri den Eskişehir e akşam ona biletler alındı tren gece onikide kalktı,içerinin kokusu ve insanları aşağılamıyorum ama tencere ile yemek yiyen mi dersin vs. tren kanı hızıyla gidiyor sabah onda Ankaraya geldik ve apar topar trenden inip YHT den Eskişehire bilet aldık ömrü hayatımda ilk defa trene bindim ve bir daha binmem YHT nede o gün ilk defa bindik memnun kaldım doğrusu uzun bir yazı oldu doğrusu
ben olsan kesin uyarırdım o bayanı acil durumlar için telefonların açık kaldığını ve muhabbet etmek için olmadığını ve bunun kapalı ortamda sigara içmek gibi olduğunu ,saygısızlık olduğunu söylerdim vs yani coştum sanırım teşekkürler
sevgiler
AslıASLI dedi ki…
Ankara'ya gidicez hep otobüs tercih ediyoduk ama hızlı tren neden olmasın. Sizin işiniz acilmiş baharım, ama hani acil işleri olmayanlar için 2 saat nimet bence.

Ah o çok ve yüksek konuşan insanlar. Sinir oluyorum inan, yolda, arabada, yemekte, her yerde var bunlardan.
HoBiHuZuR dedi ki…
canım benim ya ,neler gelmiş başına.. en çok ,özel arabayla gidilecek yere aynı satte varmış olman ve sıkıntıyla geçmesi canımı sıktı benimde..ama o kadından rahatsız oluşun gülümsetti beni :) deprem misali gülüşler hı :)) olsun canım ya farklı bi zaman geçirmişsiniz işte :)
okuyan dedi ki…
insanların saygısız tavırları tahammül sınırlarımı zorluyor gerçekten... sanki herkes onu dinlemek zorunda...
neyse ki geçmiş gitmiş:) geçmiş olsun canım:)
bahar006 dedi ki…
Canancım, evet haklısın, seni bilen bilir zaten neyi anlatıyosun dimi ama:))

Turkuazcım, bak bir de kokuya dayanamam, tepetaklak olurum, sizinki de çok zor olmuş, kadın sussa uyaracaktım ama fırsat olmadı:))

Aslım aynen, bunlara bi düğme lazım, demek Ankara'ya geliceksin, bana uğramayı unutma sakın, haber ver:))

Huzurum canım benim, evet çook farklı bi deneyim oldu cidden, tavsiye ederim:))

Okuyanım saol tatlım, bu demek ki vagonu satın aldı falan zannetti kendini, ondan galiba, çok teşekkürler canım:)
Dolunay -Alanayarts dedi ki…
:) güldüm ama yazıdaki usluptan dolayı.yazın bana çok faydalı oldu.önümüzdeki hafta konyaya öğrencilerimizi götürecektik hızlı trenle.fikrim oldu en azından.
bahar006 dedi ki…
Alanaycım sevindim işine yaramasına, teşekkürler canım:)
DOREMİ dedi ki…
gerçekten internetten daha kolay bilet temini...bu yıl iki kez konya ya gittim ama otobüsle:)Bir de şu cep tellerini toplu yerlerde fazla kullanmasak:)